Everything happens for a reason

    Mycket händer en i livet, både sånt som man själv kan påverka medan andra saker sker utanför ens kontroll. Jag tror dock att mycket händer av en orsak, även om man inte kan se poängen med det just då. Jag tror att vi själva formar större delen av våra egna liv, som kan leda fram till dessa händelser som kan ställa allt på sin spets, som kan få en att falla handlöst till marken, det som formar en till den person man en gång kommer se sig vara. Jag kan själv bara se på min erfarenhet av att läsa på högskolan - vissa saker önskar jag att jag kanske gjort annorlunda men ångra dem kan jag egentligen inte. Mina "misstag" har format mig och fått mig att träffa människor jag annars aldrig skulle ha mött. Och framför allt har det fått mig att leda in mig på min nya livsstig som blivande bioteknologstudent i Uppsala. Så visst kan man önska att vissa saker vore annorlunda, som mitt studerande eller andra val man gjort. Men om man inte hade gjort just dessa val, vad hade skett då? Man hade mött andra människor, fått andra upplevelser. Hade man blivit en annan person eller spelar valen man gör ingen roll? Kommer man ändå alltid att sluta på samma plats i slutändan? Jag hoppas inte det för då skulle livet nog kännas ganska meningslöst. Jag tror att vi alla formar våra egna öden och vad som därigenom sker, självförvållat eller ej, gör oss till de människor vi varit, är och kommer att bli.

Kommentarer
Postat av: Sparkle

intressant tanke :)

2006-04-25 @ 21:09:19
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0