vårdjobb

Har jobbat idag. Blev nyligen timanställd på ett korttidsboende vid Mälarsjukhuset så får hoppa in då och då och ska även jobba där i sommar. Nu är jag trött efter en dags slit, men det är ju ingenting jämfört med hur det skulle vara om man arbetade inom vården jämt. Jag menar främst som vårdbiträde (vilket jag jobbar som) eller undersköterska, för det är vi som gör "skitjobbet". Det är ett riktigt slitjobb och dåligt betalt. Jag förstår inte hur folk orkar gå till ett sådant jobb dag ut och dag in! Det är ju roligt emellanåt, det tycker jag med, med man sliter fysiskt väldigt mycket på kroppen. Alla vårdbiträden och undersköterskor som jobbar är beundransvärda som orkar jobba trots den skrattretande dåliga lönen. Men saken är väl den att man väljer ett sådant här jobb för att man vill arbeta med människor. Men jag tycker ändå att det är skamligt att de får så lite betalt. Synd att man inte kan ta lite av politikernas eller andra tjänstemäns höga löner och ge till dessa människor. För folk som jobbar inom vården är definitivt värda en högre lön, speciellt i jämförelse med de som bara sitter och vänder papper hela dagarna...

Kommentarer
Postat av: Sparkle

grattis till jobbet :)

2006-04-13 @ 22:53:15
Postat av: enioreh

Ja, visst är vi värda mer pengar! Det är människor och inte maskiner vi jobbar med..

2006-10-04 @ 14:28:45
URL: http://blog.enioreh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0