Åldersnoja

Har precis fixat till min Lunarsida och är faktiskt ganska nöjd med den. Men vad som har slagit mig (och som jag iof sig vet innerst inne) är att vara inne på Lunar väl faktiskt är ganska fjårtis? Och då slås man ju obönhörligen av tanken att även om att vara fjårtis mer är ett begrepp än en ålder så är det väl knappast nån slump att det förknippas med att vara 14 år? Nästa tanke blir då följaktligen att det var ett tag sen jag var 14... jag blir ju faktiskt 23 i år! Shit liksom, det är 9 år sen jag var 14! Ibland känns det som igår... Fast, ärligt talat, så är jag ganska glad att jag inte är 14 längre. Herregud vilket liv man levde då, trodde (eller inbillade sig snarare) att ens liv var en levande såpopera. Och det var inte förrän man blev lite äldre, mognare och kanske klokare (?) som man insåg att så aldrig hade varit fallet.
Anyway, jag är faktiskt ganska nöjd med att vara 22, turning 23 (eventually). Har nog hittills varit ganska nöjd med den ålder jag varit i, oavsett vilken. Jag tycker fortfarande det ska bli roligt att bli äldre, och mognare och klokare (och antagligen rynkig oxå men det är en annan sak). Jag hoppas att jag även i fortsättningen kan vara nöjd med den ålder jag befinner mig i, för annars hur mycket lever man om man alltid ser bakåt i tiden eller undrar hur livet kommer se ut om tio år? Om man aldrig lever i nuet så kommer livet bara att rulla på och så sitter man en dag där på ålderdomshemmet 85 bast och undrar var livet tog vägen. Eller så ångrar man allt det man aldrig gjorde, så jag ska försöka förverkliga de drömmar jag har. Inte sen, utan nu. För livet rullar på, allt snabbare för var år verkar det som. Undrar om det är ett tecken på att jag börjar bli gammal?

Kommentarer
Postat av: Sparkle

Jag håller verkligen med om allt du skrev. Såpopera var väl vårt ledord på den tiden haha :)

2006-02-15 @ 13:18:56
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Maisha

Ja jag tror det oxå... *ler* Skönt att det inte riktigt är så längre! =)

2006-02-16 @ 16:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0