(O)medveten taktik?

D har hört av sig igen. Det är konstigt det där, när man tror att han kanske aldrig kommer höra av sig mer så gör han just det! Undrar om de har någon slags radar som kan känna av att det är dags att höra av sig igen, att visa att man fortfarande finns. För i och med att de faktiskt skickar iväg ett mail eller plirar ner ett sms gör ju det att ens intresse väcks till liv igen. Frågan är väl bara hur länge som jag som tjej ska orka stå ut med det, en slags katt-och-råtta-lek som killen ifråga kanske är helt omedveten om. Var ska jag sätta mina gränser någonstans? Och ska jag benhårt hålla fast vid de regler jag satt upp för mig själv eller kan man vara lite flexibel? Hur ska man veta vad som är rätt; att man tror på en man och är beredd att offra vissa saker för honom utan att för den sakens skull offra sina ideal? När ska man våga ta det där extra steget och riskera att kanske förlora allt och när ska man inte göra det? Är det något man känner på sig eller måste man ta en ny risk varje gång? Ska man alltid behöva blottlägga sig själv i hopp om att hitta kärleken eller finns det säkrare sätt så man inte riskerar att krossa sitt hjärta? Vad gör man när hjärtat säger en sak och förnuftet något annat? Vad ska man lyssna på? Ingetdera eller en blandning av båda? Ja, jag vet inte men om någon därute anser sig sitta på ett svar så vill jag gärna få ta del av det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0