3 x 25 = 75-årsfest

Dagen efter återbjudningarna var det dags för en ny fest. Martina och två kompisar till henne har alla fylklt 25 under året och då slog de ihop sina födelsedagar till en 75-årsfest. Temat var pirater och många kom också utklädda till sådana (jag läste dock temat precis innan jag skulle åka hemifrån så hade inte riktigt rätt outfit men som tur var var jag inte ensam om att inte vara utklädd). Festen var på Vmf-kåren (veterinärernas kår alltså) och man bjöds på fördrink vid ankomsten. Sen fick man köpa dricka för billig penning och så var det lite lekar innan vi bjöds till bords. Vi fick både förrätt (gazpacho), huvudrätt (mördegsinbakad lax - mums!) och tårta till efterrätt. Det var verkligen toppenbra ordnat! Vi sjöng även för födelsedagsbarnen och så utsattes de för lite skämmiga saker de skulle göra.
Jag satt vid trevliga människor så middagen var bra på alla sätt. Gick dock hem rätt fort efter middagen för var trött efter strapatserna dagen innan. Mycket nöjd efter en härlig kväll vill jag dock tillägga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0