Snökaos

Den här helgen var det meningen att jag skulle vara i Ängelholm men ödet ville annorlunda...

I torsdags efter labben (läser kemi nu) skulle jag åka till Katrineholm. Först fick jag vänta en evighet på bussen till stan, och när den väl kom tog det ännu längre tid att nå centralen. Väl där lyckades jag hinna med ett försenat tåg mot Stockholm (där jag skulle byta tåg). Vi kom iväg och allt rullade på som det skulle tills vi kom till Märsta. Där fick vi resenärer meddelandet att tåget var tvunget att vänta på att få tillåtelse att åka mot Stockholms central då flera tåg före vårat köade för att få köra in. Sen hörde vi ingenting på ett bra tag, personalen visste ingenting, en timme senare ingenting och efter 2 timmar i Märsta fick de beskedet att de om minst 30-40 min skulle få ett preliminärt besked om vad som senare skulle hända.... jippi!

Det gick inga tåg åt något håll, alla tåg (utom ev vårt) var inställda, liksom dem tillbaka mot Uppsala. Några pendeltåg gick men kraftigt försenade och antagligen också med en del strul. Så så småningom tröttnade jag och lyckades ta en taxi hem. 700 kr kostade det men vad gör man? Då var jag så trött att jag bara ville hem.

Fick senare veta att tåget jag suttit på lämnat Märsta ca 22.30 (då måste det ha stått i Märsta i drygt fyra timmar) och inga tåg hade ju heller då gått till Katrineholm. Enda tåget som gick till Uppsala gick 23.50 och det hade känts orimligt att först sitta ännu ett par timmar på tåget mot Stockholm för att sen försöka ta sig hem igen.... Så trots allt så var min taxifärd hem nog det bästa alternativet.

Jag kunde ha åkt och träffat de andra som också skulle till Ängelholm morgonen efter men jag var helt slut och ville inte råka ut för ännu mer trafikkaos så jag ställde in. De fick lite problem pga av det men det kan inte hjälpas. Nu får jag en lugn helg i stället och kan vila och plugga så mycket jag vill. Känns rätt bra det oxå!


Kommentarer
Postat av: Sparkle

Helt sjukt!

2006-11-21 @ 09:49:01
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0