Min klass

Den 28 augusti började jag bioteknologiprogrammet på Sveriges Lantbruksuniversitet i Uppsala. Lite spännt att gå till universitetet då jag inte alls visste vad för människor jag skulle komma att spendera de närmaste 2,5 åren med (de sista 1.5 åren får vi själva välja kurser).
Jag kunde dock väldigt snart pusta ut. Alla i klassen verkade trevliga! Vi hälsades välkomna av rektor mfl och sen fick vi göra ett diagnostiskt test (ganska svårt!) som faddrarna hade ordnat för oss småttingar (på Ultuna är man inte nolla utan småtting). Dagen fortsatte i samma stuk med småttingaktiviteter och dyl. Väldigt kul! Ännu bättre var att de i min klass klickade på en gång. Alla blev bra kompisar på en gång och så har det förblivit. Nu känns det som man har gått tre år ihop snarare än tre veckor. Och det är väl ett gott tecken!

Har haft mycket roligt med min klass. I skolan, på förfester, på kåren... - ja det är ett sant nöje att umgås! Så jag tror att de kommande åren kommer att bjuda på minst lika många roligheter som vi hittills har fått uppleva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0