Sångboksmiddag I

Som en del i småttingveckorna (dvs nollningen) ingick även ett par middagar. Den första på SLU var småttingmiddagen som främst var för oss småttingar men även för "äldre" studenter. Klädsel var kavaj så folk var finklädda vilket var roligt att se! Killarna hade förstås kavaj och de flesta tjejer kjol eller klänning. Själv hade jag en cerise klänning som jag hade fixat om lite så den blev till en halterneck.

Middagen var väldigt trevlig. Vi samlades i kårhuset för en fördrink och där fick alla småttingar var sin sångbok! Sen begav vi oss så småningom in till matsalen. Där satt vi landskapsvis (enda middagen på Ultuna då man gör det). Jag hamnade vid ett bord med trevliga människor, däribland en kille som gick i min parallellklass på gymnasiet. Middagen blandades med mat, sång, snaps och avec. Kvällen avslutades sedan på kåren med dans och mer dricka för den som ville. Har för mig att det blev sent men osäker på hur sent. Kanske var det den natten jag gick hem barfota...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0