Bloggfrågan

Har inte bloggat så länge men har ändå börjat fundera över varför man bloggar överhuvudtaget? Är det för att man är egoist och tror att man själv är så pass intressant att andra människor vill läsa om ens liv, eller handlar det om helt andra saker? Jag kan bara tala för mig själv, men för mig handlar det dels om att jag älskar att skriva in the first place, dels att det kan vara skönt att få ner tankar och känslor på papperet (eller här blir det ju i datorn men ni fattar). Jag läser oxå andras bloggar, vänners men även okändas som man råkar surfa in på. Kan tycka det är roligt att läsa vad andra tycker om saker, men även att få idéer och tips. Men framför allt så läser jag nog bloggar för att se vad andra är med om, vad de har för funderingar om livet. På det sättet ser jag att jag kanske inte är så annorlunda, att vi alla är ganska lika egentligen. Inte som personer kanske, men att vi alla vill ha bekräftelse och kärlek, och att vi alla är rädda för att förlora just det. Bara att se att andra kanske oxå tänker som en själv gör att man kan känna sig mindre ensam. Så det, förutom att det är så himla roligt att både skriva och läsa, är mina anledningar till bloggandet!

Kommentarer
Postat av: hannahsthlm

Jag älskar oxå att skriva och det är därför jag bloggar=)!

2006-03-10 @ 23:33:10
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Maisha

ja visst är det roligt! =)

2006-03-11 @ 22:45:48
URL: http://maisha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0