Dödsstraff

Har sett på tv-programmet "45 minuter". Det handlade i dag om dödsstraff och hur det är att leva i väntan på att dö. Jag blir bara så himla arg när jag ser sånt här. Hur kan man döda människor när man inte ens vet om de är skyldiga? De allra flesta som sitter i death row är icke-vita, men framförallt så är de fattiga. Fängelserna som de sitter i vill inget hellre än att avrätta dem så fort som möjligt - vad gör det om man "råkar" avrätta någon oskyldig? Ggrrrrr!!!!!! Visste ni förresten att det är dyrare att låta hålla en fången i death row än att låta dem sitta i fängelse livet ut? Min personliga åsikt är i alla fall att man borde förbjuda allt vad dödsstraff heter. Man kan ju ändå inte få den man förlorat tillbaka och då skulle jag ändå tycka det vore bättre att den skyldige fick sitta ett helt liv i fängelse där han/hon skulle vara tvungen att leva med sina handlingar.

Kommentarer
Postat av: Twinkle

Jag kunde inte sagt det bättre själv! Vad synd att jag missade det, hade gärna velat se det..

2006-03-14 @ 08:15:08
URL: http://twinkle.blogg.se
Postat av: Maisha

Det kanske går i repris? Kan ju vara värt att kolla upp kanske! :)

2006-03-14 @ 11:06:38
URL: http://maisha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0