Meditation

Var på bokrean idag och köpte en bok om meditation. Har länge tänkt på det att det kanske vore något att prova, både för att få ner stressnivån men också för att komma till insikt om vem man är, och kanske på så sätt komma underfund med vad man ska göra med sitt liv.
Så började läsa och gjorde ett par meditationsövningar, eller det kanske inte var "riktiga" övningar men man fick träna lite på att koncentrera sig och sådant. Var ganska trevligt faktiskt! Utan att jag planerade det så koncentrerade jag mig på andningen, blev medveten om vissa känslor (eller ja, egentligen en specifik känsla) som jag inte visste att jag hade. Så jag börjar faktiskt tro att det här kan vara en bra grej så man kan må lite bättre och lära sig att leva mer i nuet. Så jag ska försöka att verkligen ta tag i det här och börja meditera lite. Även om det kanske inte blir så långa stunder (speciellt så tror jag inte man kan koncentrera sig så mycket nu i början) så kan det nog räcka ändå. Om inte annat så slappnar man av; såhär på kvällningen blev jag så avslappnad att jag blev trött istället. Och det om något är väl ett gott betyg från en meditationsnovis som jag! =)

Kommentarer
Postat av: Sparkle

åh va roligt, du får visa mig :)

2006-03-13 @ 21:40:57
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Maisha

ja jag får göra det... har dock inte riktigt hajat det än... hur vet man att man har lyckats med en meditation egentligen? *funderar*

2006-03-13 @ 22:01:49
URL: http://maisha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0