Saras födelsedag

Det är fortfarande den 9 mars (även om det är sent) och därför Saras födelsedag. Ja, i alla fall om hon fortfarande hade levt. Sara var min underbara kissemisse som följde mig i vått och torrt under 14 år. Idag skulle hon ha blivit 15 om hon ännu hade funnits.
Det är snart ett år sedan jag förlorade henne och det känns fortfarande overkligt ibland. Hon var en del av mitt liv så länge, jag växte upp med henne, hann gå igenom tonåren och nå vuxen ålder. Och sen en dag, så var det tvunget att ta slut. 14 års närvaro... plötsligt borta. Det går inte riktigt att beskriva, men overkligt var det och det kan fortfarande kännas konstigt emellanåt. Ibland saknar jag henne så mycket att det känns som mitt hjärta vill brista. Ibland gråter jag så som om mina ögon kunde fylla vatten från flera oceaner. Men hon är och förblir borta. Det är inget jag kan göra något åt. Jag får fortsätta mitt sorgearbeta, fortsätta med mitt liv. Och inte egentligen sörja över att hon är borta, utan vara glad för att hon har funnits.

Kommentarer
Postat av: papayanette

Kloka ord de där om att man eg ej ska sörja över att hon är borta utan glädjas åt att hon funnits MEN det är ju tyvärr lite lättare sagt än gjort! För det ÄR tungt, mycket tungt. Det är först då man är klar med sorgearbetet man kan glädjas åt alla fina och roliga gamla minnen. Tänker på dig och känner med dig! Kram

2006-03-10 @ 00:19:37
Postat av: Maisha

Tack det var snällt sagt! Har ju lagt det mesta av sorgen bakom mig men visst har man fortfarande dåliga dagar ibland.

2006-03-10 @ 02:22:58
URL: http://maisha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0